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IT-Science/Hard Ware

NVIDIA G80 의 새로운 특징.!!




"G80" To Feature 128-bit HDR, 16X AA


More G80 features abound

As if we mere mortals needed more reasons to be excited about G80, here are a couple more tidbits: 128-bit high dynamic-range and antialiasing with 16X sampling.

The high dynamic-range (HDR) engine found in GeForce 7950 and Radeon series graphics cards is technically a 64-bit rendering.  This new HDR approach comes from a file format developed by Industrial Light and Magic (the LucasFilm guys).  In a nutshell, we will have 128-bit floating point HDR as soon as applications adopt code to use it. OpenEXR's features include:

  • Higher dynamic range and color precision than existing 8- and 10-bit image file formats.
  • Support for 16-bit floating-point, 32-bit floating-point, and 32-bit integer pixels. The 16-bit floating-point format, called "half", is compatible with the half data type in NVIDIA's Cg graphics language and is supported natively on their new GeForce FX and Quadro FX 3D graphics solutions.
  • Multiple lossless image compression algorithms. Some of the included codecs can achieve 2:1 lossless compression ratios on images with film grain.
  • Extensibility. New compression codecs and image types can easily be added by extending the C++ classes included in the OpenEXR software distribution. New image attributes (strings, vectors, integers, etc.) can be added to OpenEXR image headers without affecting backward compatibility with existing OpenEXR applications.

NVIDIA already has 16X AA available for SLI applications.  The GeForce 8800 will be the first card to feature 16X AA on a single GPU.  Previous generations of GeForce cards have only been able to support 8X antialiasing in single-card configurations.

This new 16X AA and 128-bit HDR will be part of another new engine, similar in spirit to PureVideo and the Quantum Effects engines also featured on G80.





기사 내용을 대충 번역하면,

G80의 또 다른 2가지 특징으로서는
16X 샘플링에서의 128비트 dynamic-range 과 antialiasing이라 하겠다.

GeForce 7950에서 HDR을 설 보였고, Radeon 그래픽카드들을 기술적힌 64bit 렌더링을 선보였지만
G80은 더욱 우수하다. 아래에 그 설명을 요약한다.
  • 기존의 8~10bit 이미지 파일 포멧보다 더욱 높은 HDR과 색상 정밀도
  • 16,32비트 부동 소수점과 32비트 정수 픽셀 지원. "half"라 불리우는 16비트 부동수수점은 NVIDIA의 CG 그래픽 언어의 half 데이터 타입과 호환하며, 그 새로운 GeForce FX와 Quadro FX 3D 그래픽 솔루션이 기본적으로 지원된다.
  • 다중 무손실 이미지 압축 알고리즘. 코덱을 포함하는 어떤 것은 필름그레인에서 2:1 무손실 압축을 이룰 수 있다.
  • 확장성. 새로운 압축 코덱과 이미지 타입은 OpenEXR 소프트웨어 분포에 포함된 C++ 클래스들을 확장함으로써 쉽게 추가될 수 있다. 새로운 이미지 특성(String, Vectors, intergers,등)은 기존의 OpenEXR 어플리케이션의 감동적인 소급 호환없이 OpenEXR 이미지 헤더들이 추가될 수 있다.

NVIDIA는 이미 SLI 어플리케이션을 위한 16XAA가 이용가능하며, 싱글 GPU에선 GeForce 8800이 최초의 그래픽카드가 될 것이다. 이전의 GeForce 그래픽 카드들은 싱글카드 구성에서 단지 8X antialiasing만을 지원할 수 있었다.

이 새로운 16X AA 와 128비트 HDR은 또 다른 새로운 엔진의 한 부분일 것이며, 또한 PureVideo와 Quantum Effects Engines의 정신과 비슷한 것이 G80의 특징이다.



아래 링크와 트랙백의 기사내용(G80특징관련)에 추가된 기사입니다.
링크(트랙백)의 기사부터 먼저 읽어 보시고 이 기사를 보시는 것이 좋을 것 같습니다.

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즐겁고 풍요로운 한가위 되세요 ^^



이미지의 출처는 PARKOZ Hardware이며,

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